You are currently viewing برای راه اندازی کسب و کار، اندازه کسب و کار مهمتر از پول است!
برای راه اندازی کسب و کار، اندازه کسب و کار مهمتر از پول است!

برای راه اندازی کسب و کار، اندازه کسب و کار مهمتر از پول است!

 خب ایده خوبی دارید، طرح کسب و کارتان هم نوشتید، مسیر ایجاد کسب و کارتان هم مشخص است اما پول ندارید!
برای چه اندازه از کسب و کارتان پول ندارید؟ بله درست شنیده اید! چه اندازه؟ آیا شما اندازه کسب و کارتان را برای شروع مشخص کرده اید؟ اصلاً MVP یا حداقل محصول پذیرفتنی کسب و کارتان مشخص شده است؟ بگذارید یک مثال برایتان بزنم: اگر قرار باشد کارخانه تولید پاپ کورن داشته باشید، حداقل محصول پذیرفتنی خودتان را چطور مشخص میکنید؟ هم میتوانید یک خط تولید مکانیزه و گران قیمت لا ظرفیت تولید بالا بخرید و هم میتوتانید با ظرفیت تولید کم و با یک خط تولید ساده تر و در محیط کوچکتر یا استیجاری شروع کنید و یا حتی تولید بدون کارخانه داشته باشید! تولید بدون کارخانه چیست؟ این موضوع را حتما بعدا توضیح خواهم داد البته این موضوع در دوره آموزش کسب و کار از صفر کامل توضیح داده شده است. شما می توانید این دوره را تهیه کنید و کاملاً با این موارد آشنا شوید و به راحتی کسب و کار خودتان را شروع کنید.
خب برگردیم به بحث. شما ابتدا باید حداقل محصول پذیرفتنی کسب و کارتان را مشخص کنید و منطبق با آن منابع مورد نیاز خودتان را لیست کنید. تازه آنجاست که متوجه می شوید حتی با سرمایه خیلی کم هم می توانید شروع کنید. البته تأمین این سرمایه خیلی کم هم روشهایی دارد که آن را هم در دوره آموزشی ایجاد کسب و کار از صفر در بخش تأمین سرمایه که بخش بسیار جذابی هست هم توضیح دادم.
راستی لطفاً پایین این پست کامنت کنید که شما برای شروع کسب و کارتون چقدر سرمایه نیاز داری و آیا حداقل محصول پذیرفتنی خودت را مشخص کردی؟

دیدگاهتان را بنویسید